Goście konferencji

<strong><strong>Marzena Atkielska</strong>, Fundacja Santander Bank Polska</strong>
Marzena Atkielska, Fundacja Santander Bank Polska

Prezes zarządu Fundacji Santander Bank Polska im. I. J. Paderewskiego. Związana jest ze środowiskiem finansowym od 25 lat. Swoje doświadczenie w pracy z biznesem zdobywała na wielu stanowiskach menadżerskich w banku oraz jako trener wewnętrzny, zewnętrzny i mentor. Zanim objęła funkcję prezes fundacji, była Dyrektorem Oddziału, Regionu w Santander Bank Polska, pracując z zespołami w różnych częściach Polski. Od 6 lat  jako prezes Fundacji Santander Bank Polska realizuje strategię i wizję Fundacji w ramach programów i projektów oraz wolontariatu pracowniczego.

<strong><strong><strong><strong>Sławomir Brzózek, ENERIS</strong></strong></strong></strong>
Sławomir Brzózek, ENERIS

Dyrektor ds. ESG i systemu wartości marki w ENERIS. Ekspert-praktyk ESG i CSR, z ponad 20-letnim doświadczeniem w tworzeniu i realizacji programów zaangażowania społecznego oraz transformacji systemów zarządzania w kierunku ich zgodności z oczekiwaniami i wymogami ESG/CSR dla wielu firm (m.in. Coca Cola, P&G, Henkel, Unilever, Żywiec Zdrój, Velvet). Konsultant, trener i szkoleniowiec. Wykładowca ESG na Uczelni Łazarskiego. Współtwórca inicjatywy społecznej „Faceci w Zieleni”. Ekspert konkursu „Dobroczyńca Roku”, mentor w programie „Ambasadorzy Zrównoważonego Rozwoju” Stowarzyszenia Organizacji Narodów Zjednoczonych w Polsce oraz w programie wolontariatu studenckiego „Projektor”.

<strong><strong>Joanna Dymna-Oszek, Fundacja ING Dzieciom</strong> </strong>
Joanna Dymna-Oszek, Fundacja ING Dzieciom

Dyrektor Biura Zarządu ING Banku Śląskiego S.A. i prezes Fundacji ING Dzieciom.
Z ING związana od 2000 roku. Od 2014 roku pełni funkcję dyrektor Biura Zarządu Banku. Bliskie są jej tematy corporate governance, społecznej odpowiedzialności biznesu i zrównoważonego rozwoju. Od 2021 roku jest również prezesem Fundacji ING Dzieciom. W latach 2014-2017 była Członkiem Komisji Etyki Bankowej przy Związku Banków Polskich, a w latach 2019-2021 Członkiem Zarządu Fundacji Sztuki Polskiej ING. Joanna Dymna-Oszek jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

<strong><strong><strong><strong>Przemysław Furlepa, Bank BNP Paribas</strong></strong></strong></strong>
Przemysław Furlepa, Bank BNP Paribas

Od października 2017 roku Wiceprezes Zarządu w BNP Paribas Bank Polska odpowiedzialny za Obszar Bankowości Detalicznej i Biznesowej. Wcześniej najdłużej związany z ING Bankiem Śląskim, gdzie m.in. pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego Bankowością Detaliczną, odpowiadał za zarządzanie relacjami z klientami, segmentami i bankowością internetową. Brał udział w wielu międzynarodowych projektach skoncentrowanych na budowaniu wartości dla klientów poprzez podejście omnikanałowe, wzrost jakości oferty usług Digital oraz współpracę ze fin-techami.

<strong><strong>Katarzyna Jagiełło, Ukraiński Dom fundacji Nasz Wybór</strong></strong>
Katarzyna Jagiełło, Ukraiński Dom fundacji Nasz Wybór

Od pierwszych dni eskalacji agresji Rosji na Ukrainę, wspiera działania Ukraińskiego Domu – początkowo jako wolontariuszka, w chwili obecnej opiekunka wolontariatu w fundacji. Odpowiada także za relacje z biznesem.
Przed wojną, ekspertka ds. różnorodności biologicznej i aktywistka klimatyczna. W 2016 została uznana przez „Wysokie Obcasy” za jedną z 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce, w 2018 – za jedną z najśmielszych. Absolwentka Leadership Academy for Poland i Szkoły Liderów Politycznych.

<strong><strong><strong><strong>Zuzanna Komornicka, Federacja Funduszy Lokalnych w Polsce</strong></strong></strong></strong>
Zuzanna Komornicka, Federacja Funduszy Lokalnych w Polsce

Menedżer ds. komunikacji i promocji w Federacji Funduszy Lokalnych w Polsce.
Certyfikowana trener, wykładowczyni, inspiratorka, ekspertka ds. promocji. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, The City University of New York, Akademii Mistrzów Treningu. Od ponad 15 lat pracuje dla ludzi i z ludźmi. Zajmuje się doradztwem, opracowywaniem strategii i kampanii promocji dla środowiska biznesowego, startupowego i NGO oraz szkoleniami dot. marketingu, kreatywności, design thinking czy event managementu. Na swoim koncie ma zrealizowanych ponad 2000 godzin szkoleniowych oraz wiele innowacyjnych kampanii i autorskich projektów.

<strong><strong><strong><strong>Izabela Kręgiel, Fundacja Orange</strong></strong></strong></strong>
Izabela Kręgiel, Fundacja Orange

Ekspertka w zakresie wolontariatu pracowniczego, od 2006 r. związana zawodowo z trzecim sektorem w Polsce. Specjalizuje się w tematach dotyczących zaangażowania społecznego biznesu. W Fundacji Orange od blisko 15 lat koordynuje rozwój jednego z największych i najstarszych w Polsce Programów Wolontariatu Pracowniczego, obejmującego ponad 3500 aktywnych wolontariuszy i kilkaset projektów wolontariackich rocznie. Pomysłodawczyni i Product Ownerka Aplikacji do Zarządzania Programem Wolontariatu Pracowniczego – narzędzia, które z sukcesem od 6ciu lat wspiera realizację i ewaluację wolontariatu w Grupie Orange. Jurorka w konkursach grantowych na projekty społeczne. Absolwentka wydziału Psychologii UMCS i studiów podyplomowych SWPS oraz Zarządzania Projektami Uniwersytetu Warszawskiego.

<strong><strong><strong><strong>Marek Kuzaka, A</strong></strong></strong>MS SA</strong>
Marek Kuzaka, AMS SA

Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Z branżą reklamy zewnętrznej związany od ponad 25 lat. Od 2003 roku wiceprezes, a od 2011 prezes zarządu AMS SA – lidera reklamy out-of-home (OOH) w Polsce. Wiceprezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Ekspert z zakresu branżowych rozwiązań prawnych. Współpracownik Instytutu Partnerstwa Publiczo-Prywatnego, współpracuje także z Towarzystwem Urbanistów Polskich. Członek koalicji „Liderzy Pro Bono”, kapituły Nagrody „Człowiek wiedzy i doświadczenia” oraz Rady Pracodawców przy Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Kierujący największym w historii Polski projektem w formule PPP w zakresie wyposażenia w meble miejskie m.st. Warszawy. Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi przez Prezydenta RP za udział w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego.

<strong><strong><strong>Paweł Łukasiak, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce </strong></strong></strong>
Paweł Łukasiak, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce

Prezes zarządu Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, członek zarządu Fundacji Dobra Sieć. Akademią kieruje od sierpnia 1998 roku. Stypendysta Fundacji Ashoka, Departamentu Stanu USA i Fundacji Charlesa Stewarta Motta. Ekspert w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) i społecznego zaangażowania biznesu (CCI). Autor i współautor wielu publikacji. W 2011 roku nagrodzony Medalem Solidarności Społecznej m.in. za propagowanie idei odpowiedzialności społecznej biznesu. W 2011 roku odznaczony przez prezydenta Bronisława Komorowskiego Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski. Członek Rady Społecznej Rzecznika Praw Obywatelskich Adama Bodnara i kapituły konkursu Nagrody im. Jana Rodowicza „Anody” Muzeum Powstania Warszawskiego. Członek kapituły konkursu Złote Spinacze. Laureat nagrody „Ludzie, którzy zmieniają biznes” Forum Odpowiedzialnego Biznesu (2019).

<strong><strong><strong><strong>Marta Marchlewska-Ziomek, Stowarzyszenie mali bracia Ubogich</strong></strong></strong></strong>
Marta Marchlewska-Ziomek, Stowarzyszenie mali bracia Ubogich

Business Fundraising Manager w Stowarzyszeniu mali bracia Ubogich. Z wykształcenia anglistka, z doświadczenia mediowiec, z zamiłowania społeczniczka. Po kilkunastu latach pracy w międzynarodowej agencji mediowej, gdzie tworzyła kampanie komunikacyjne dla marek, zmieniła swoją ścieżkę kariery na trzeci sektor. Dołączyła do zespołu Stowarzyszenia mali bracia Ubogich, organizacji przeciwdziałającej osamotnieniu i izolacji społecznej osób starszych. W Stowarzyszeniu odpowiada za współpracę z partnerami biznesowymi, rozwijając ten fundraisingowy filar organizacji. Stworzyła i koordynuje program wolontariatu pracowniczego mbU. Na co dzień buduje partnerstwa z firmami o zróżnicowanej skali i profilu działania, stale szukając nowych dróg łączących zmieniające się światy biznesu i organizacji pozarządowych.

<strong><strong><strong><strong>Agnieszka Nalewajko, EY Polska</strong></strong></strong></strong>
Agnieszka Nalewajko, EY Polska

Partnerka w zespole Audytu EY Polska. Od 2020 roku dołączyła do zespołu zarządzającego w roli Liderki ds. operacji, obecnie odpowiada za obszar innowacji i inwestycji w EY Assurance Polska. Jest Biegłym Rewidentem, posiada ponad 20-letnie praktyczne doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych. Specjalizuje się w branżach produkcji przemysłowej, żywności, towarów konsumenckich oraz handlu i usług profesjonalnych. Jest ekspertką w obszarze sektora usług profesjonalnych, zbudowała zespół usług wspólnych w EY Assurance Polska, od lat wspiera klientów prowadzących centra usług wspólnych w Polsce. Jest wieloletnią wolontariuszką wspierającą konkurs Dobroczyńca Roku. Angażuje się we wsparcie rodzin zastępczych i działalność na rzecz kobiet w EY Polska.

<strong><strong><strong>Artur Nowak-Gocławski, Grupa ANG SA</strong></strong></strong>
Artur Nowak-Gocławski, Grupa ANG SA

Artur Nowak-Gocławski, współzałożyciel i prezes Grupy ANG SA, działającej
w branży finansowej oraz Fundacji Nienieodpowiedzialni. Zaangażowany w wiele projektów społecznych, w tym Związek Przedsiębiorstw Finansowych, Konfederację Lewiatan, Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych, Deklarację Odpowiedzialnej Sprzedaży, Koalicja Liderzy Pro Bono. Gościnnie wykłada na Akademii Leona Koźmińskiego. Zwolennik strategii biznesowych opartych o idee służebnego przywództwa, zrównoważonego rozwoju, zaangażowania społecznego i budowy wartości wspólnej. Grupa ANG SA, którą współtworzy otrzymała wiele nagród biznesowych i społecznych m.in. Złoty Laur Klienta 2022 w kategorii odpowiedzialna firma w branży pośrednictwa finansowego, Etyczna Firma 2015-2021 w Konkursie Pulsu Biznesu i PwC, Pracodawca Roku 2015-2019 w konkursie AON, Najlepsze Miejsce Pracy Polska 2021 oraz Najlepsze Miejsce pracy w Europie 2021, Gazele Biznesu 2015 – 2021 Pulsu Biznesu, Listki CSR Polityki 2015 – 2020. W 2020 roku Grupa ANG otrzymała certyfikat B Corp, najważniejsze wyróżnienie w kategorii CSR na świecie.
Otrzymał osobiste wyróżnienie “Człowiek, który zmienia biznes” w pierwszej edycji nagrody Forum Odpowiedzialnego Biznesu, finalista nagrody im. Jana Rodowicza „Anody” Muzeum Powstania Warszawskiego za działalność społeczną.

<strong><strong><strong><strong>Izabela Olszewska</strong></strong></strong></strong>, <strong>Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie</strong>
Izabela Olszewska, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie

Członek Zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Absolwentka Wydziału Finansów i Statystyki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów doktoranckich na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończyła studia podyplomowe MBA na Akademii Ekonomiczno-Humanistycznej w Warszawie. Była słuchaczką kursu International Institute for Securities Market Development, zorganizowanego przez US Securities and Exchange Commission w Waszyngtonie. Z rynkiem kapitałowym związana jest od 1992 roku, początkowo jako analityk w Centrum Operacji Kapitałowych Banku Handlowego, a od 1999 roku jako pracownik Giełdy Papierów Wartościowych. Na GPW pełniła różne funkcje menedżerskie w obszarze rozwoju biznesu i sprzedaży, współpracowała z inwestorami i przedsiębiorcami, krajowymi i zagranicznymi, z różnych dziedzin gospodarki, odpowiadała za poszerzanie oferty produktowej rynku regulowanego i rynków alternatywnych. Zajmowała stanowisko Dyrektora Zarządzającego ds. Rozwoju.
Od lipca 2019 r. pełni funkcję Przewodniczącej Rady Nadzorczej Towarowej Giełdy Energii. Od października 2015 r. do czerwca 2019 r. była członkiem Rady Nadzorczej spółki Bondspot. Do czerwca 2018 r. była członkiem Rady Dyrektorów spółki Aquis Exchange z siedzibą w Londynie, pełniąc rolę Non-Executive Director. Od wielu lat współpracuje z Krajowym Depozytem Papierów Wartościowych jako Członek Zespołu Doradczego.

<strong><strong>Ewa Pawłowska, Fundacja Integracja</strong></strong>
Ewa Pawłowska, Fundacja Integracja

Prezes zarządu Fundacji Integracja od 2018 roku, wcześniej wieloletni członek Zarządu Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji. Prowadzi Magazyn Integracja i portal www.niepelnosprawni.pl.  Poprzez działania edukacyjne, informacyjne, integrujące, aktywizujące i wspierające działa na rzecz dostępności dla osób z niepełnosprawnością.  Ukończyła Wydział Pielęgniarski Akademii Medycznej w Lublinie. Przez 26 lat pracowała jako położna specjalistka w Szpitalu Świętej Zofii w Warszawie, zajmując się tam także pacjentkami z różnymi niepełnosprawnościami. W tym czasie brała udział w pracach związanych z dostosowaniem tej placówki medycznej nie tylko pod kątem dostępności architektonicznej, ale i indywidualnego podejścia do pacjentów ze szczególnymi potrzebami. Od 1999 roku jako żona Piotra Pawłowskiego bezpośrednio poznawała bariery jakie napotykają osoby z niepełnosprawnością w życiu codziennym, również jako pacjenci placówek służby zdrowia w Polsce.
Absolwentka Akademii Psychologii Przywództwa realizowanej wg autorskiego programu Jacka Santorskiego. W 2022 roku ukończyła studia podyplomowe Agile Leadership w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej.

<strong>Sylwester Pedowicz</strong>, <strong>Ikano Bank AB (publ) w Polsce</strong>
Sylwester Pedowicz, Ikano Bank AB (publ) w Polsce

Dyrektor Oddziału Ikano Bank AB (publ) w Polsce. Z bankowością związany od 30 lat. W 2010 roku organizuje a następnie zarządza polskim oddziałem szwedzkiego Ikano Banku w Polsce. Wcześniej między innymi: Członek Zarządu HSBC Bank Polska S.A. i Toyota Bank Polska S.A. Wiceprzewodniczący Rady ZPF obecnej kadencji. Członek Rady Dyrektorów Eurofinas (European Federation of Finance House Associations), Członek Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Finansowego. Absolwent SGGW-AR oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Członek Koalicji Liderzy Pro Bono.

<strong><strong><strong><strong>Katarzyna Sawko, Fundacja Polskie Forum Migracyjne</strong></strong></strong></strong>
Katarzyna Sawko, Fundacja Polskie Forum Migracyjne

Koordynatorka wolontariatu w Fundacji Polskie Forum Migracyjne, które działa na rzecz integracji cudzoziemców i Polaków mieszkających za granicą. Była opiekunka Programu e-wolontariatu Fundacji Dobra Sieć, lingwistka, animatorka kultury, trenerka edukacji medialnej i lektorka języka francuskiego. Inicjatorka projektu Wióry lecą – stolarka dla kobiet i nie tylko, za który została nominowana w konkursie Bizneswoman Roku – Sukces pisany szminką i który wygrał konkurs na Startup pozytywnego wpływu w Rankingu Odpowiedzialnych Firm w 2018 roki. Autorka podręczników do majsterkowania i publikacji adresowanych do nauczycieli.

<strong><strong><strong>Tomasz Schimanek, ekspert ds. organizacji pozarządowych i programów społecznych</strong></strong></strong>
Tomasz Schimanek, ekspert ds. organizacji pozarządowych i programów społecznych

Polityk społeczny, działacz sektora pozarządowego, ekspert Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce, współpracownik wielu organizacji pozarządowych. Był m.in. członkiem Rady Działalności Pożytku Publicznego, Rady Doradczej przy Pełnomocniku Premiera ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi, Zespołu ds. Społecznej Odpowiedzialności Przedsiębiorców przy Ministrze Gospodarki. Trener, doradca, badacz, od lat działa na rzecz rozwoju współpracy organizacji pozarządowych z administracją publiczną, a także z przedsiębiorcami, m.in. w zakresie społecznego zaangażowania biznesu, w tym wolontariatu pracowniczego, przedsiębiorczości społecznej i społecznych zamówień publicznych. Autor i współautor wielu publikacji dotyczących organizacji pozarządowych i ich współpracy z samorządami terytorialnymi i biznesem.