W tym tygodniu odbyło się kolejne spotkanie eksperckie w ramach Inkubatora Wolontariatu Pracowniczego dla przedstawicieli firm Koalicji Liderzy Pro Bono. Inkubator to projekt, który ma na celu wspieranie i pomoc osobom odpowiedzialnym w firmach za wolontariat pracowniczy, bądź zainteresowanym jego uruchomieniem i rozwojem.

O tym, czym jest E-WOLONTARIAT, jak działają e-wolontariusze, a także jak wspierać wolontariat tradycyjny e-wolontariatem – opowiadała Marzena Kacprowicz, ekspert Fundacji Dobra Sieć, promotorka kreatywnego korzystania z Internetu, pomysłodawczyni aplikacji TuDu.org.pl i Lever Basic.

E-wolontariat może być fantastycznym uzupełnieniem tradycyjnej oferty wolontariatu pracowniczego. Szczególnie w tym czasie jest to rozwiązanie dla osób, które mają obawy związane z bezpośrednim kontaktem z innymi, czy przebywaniem na zewnątrz, a jednocześnie chciałyby działać wolontariacko i pomagać innym.

Czym zatem jest e-wolontariat?

E-wolontariat to wolontariat wykonywany za pośrednictwem Internetu, w systemie on-line.
Istnieje szereg aktywności, które mogą być wykonywane w ramach e-wolontariatu, przez Internet, np.: udzielanie bezpłatnych porad, tłumaczenie dokumentów, prowadzenie fanpage’ów organizacjom pozarządowym, promowanie zbiórek internetowych dla organizacji, tworzenie informacji i newsletterów, zawiązywanie i moderowanie grup wsparcia, tworzenie stron internetowych, prowadzenie kursów on-line, projektowanie grafik, filmów, podcastów … i wiele innych.

Tak samo jak w przypadku wolontariatu tradycyjnego, podejmowane działania są dobrowolne i wynikają z potrzeby niesienia wsparcia innym i angażowania się w sprawy społeczne – czyli by zostać wirtualnym wolontariuszem, trzeba mieć dokładnie tę samą motywację.

W każdym czasie – bo przecież nie tylko w czasie pandemii – e-wolontariat może z jednej strony wielu osobom dawać większy komfort działania, ale także stwarza dodatkowe perspektywy. E-wolontariat ROZSZERZA możliwości wolontariatu tradycyjnego, bo dzięki działaniu w sieci może mieć zdecydowanie większy zasięg – nie ma ograniczeń terytorialnych, czy umożliwia e-wolontariuszowi wygodne zarządzanie swoim czasem. Obecność w świecie wirtualnym staje się już konieczna dla większości organizacji, a zatem wsparcie wolontariuszy w tej przestrzeni jest niezbędne.

Więcej o e-wolontariacie, o jego możliwościach, ciekawych przykładach można przeczytać na stronie:
http://e-wolontariat.pl/co-robimy/publikacje/podrecznik-e-wolontariatu/

#ZostanWDomu #PoczytajOSztuce to wspólna kampania CSR-owa Fundacji Promocji Sztuki „Niezła Sztuka” oraz zajmującej się reklamą outdoorową firmy Jet Line, promująca polską sztukę w przestrzeni miejskiej.

Przez 3 miesiące, na ponad 100 nośnikach reklamowych umieszczonych w przestrzeni publicznej w Warszawie, będą emitowane spoty zachęcające do pozostania w domu i fajnego spędzenia czasu, czytając o polskich artystach.

Ponad 1000 artykułów na temat arcydzieł światowej i polskiej sztuki, napisanych w sposób przystępny i ciekawy przez specjalistów – historyków sztuki, kuratorów muzealnych.

Do czytania zapraszają bezpośrednio sami artyści jak Olga Boznańska, Anna Bilińska Bohdanowicz, Stanisław Wyspiański czy Jacek Malczewski.

Każdy znajdzie coś dla siebie: www.niezlasztuka.net/aktualnosci/zostanwdomu-poczytajosztuce-niezla-sztuka-i-jetline-czyli-akcja-csr-promujaca-polska-sztuke/

#ZostanWDomu #PoczytajOSztuce

Sprzęt medyczny, testy na obecność SARS-CoV-2, zajęcia on-line, webinary, kampanie informacyjne, spoty promujące oddawanie krwi i wiele więcej – firmy i organizacje zrzeszone w Koalicji Liderzy Pro Bono podejmują różne działania, by wspierać polską służbę zdrowia, przedsiębiorców, rodziny, uczniów i nauczycieli w czasie epidemii koronawirusa.

DZIAŁANIA NA RZECZ SŁUŻBY ZDROWIA I POTRZEBUJĄCYCH

Fundacja Santander Bank Polska

  • Fundacja Santander Bank Polska oraz Santander Bank Polska przekazały ośmiu szpitalom w Polsce łącznie 2 000 000 złotych. To wsparcie umożliwiło szpitalom zakup respiratorów, testów, odzieży ochronnej, w tym m.in.:
    • aparatura do robienia testów na koronawirusa EliteInGenius – 1 szt.
    • pompy infuzyjne – 5 szt.
    • kombinezony ochronny TYVEKP-CHF-5W – 400 szt.
    • komplet odzieży operacyjnej-bluzaspodnie – 150 szt.   
    • fartuchy sterylne, wzmocnione chirurgiczne – 130 szt.             
    • USG – 1 szt.
    • respirator stacjonarno – transportowy Hamilton – 1 szt.
    • urządzenie do automatycznej kompresji klatki piersiowej LUCAS – 1 szt.
    • pulsoksymetry napalcowe – ok. 300 szt.
    • maski ochronne – ponad 20 000 szt.   
  • Od 14 do 30 kwietnia trwa akcja Podwójna moc pomagania, do której Fundacja Santander  oraz Santander Bank Polska zapraszają swoich klientów oraz wszystkich, którzy chcą przyłączyć się do pomocy szpitalom. Do każdej wpłaconej złotówki Santander Bank Polska dopłaci kolejną złotówkę. Na koncie akcji jest już w sumie ponad 3 mln. złotych. Pomoc uzyskają 23 szpitale w łącznej kwocie ponad 5 mln. złotych.

BNP Paribas Bank Polska

  • BNP Paribas Bank Polska przekazał środki na wykonanie 1000 testów na obecność SARS-CoV-2. Dzięki temu szpitale i placówki medyczne mogły zlecić bezpłatnie badania do laboratorium Warsaw Genomics.
  • Ponadto, Bank dołączył do partnerstwa „Badamy-Wspieramy” Grupy Diagnostyka zakupując 500 testów, które pozwolą reprezentantom zawodów medycznych: lekarzom, stomatologom, diagnostykom laboratoryjnym, pielęgniarkom oraz ratownikom medycznym na dokonanie bezpłatnych testów na obecność wirusa SARS-CoV.
  • Dodatkowo, Bank BNP Paribas sfinansuje 500 testów na obecność SARS-CoV-2 dla pracowników laboratoriów medycznych z ośrodków publicznych. To przedsięwzięcie będące wynikiem współpracy BNP Paribas z Alab Laboratoria, przy wsparciu Krajowej Izby Diagnostów Laboratoryjnych.
  • Bank zakupił również i dostarczył 20 000 maseczek ochronnych do ośrodków medycznych oraz przekazał darowiznę na wsparcie rozwoju narzędzia do zarządzania zbiórkami publicznymi na rzecz szpitali: www.wsparciedlaszpitala.pl.
    Więcej informacji:  www.bnpparibas.pl/koronawirus-aktualnosci oraz www.media.bnpparibas.pl
  • BNP Paribas Bank Polska darowizną finansową wsparł także akcję Stowarzyszenia mali bracia Ubogich – Wielkanocy koszyk dla Seniora oraz zbiórkę Fundacji Onkologicznej Alivia na zakup środków ochronnych dla pacjentów onkologicznych. Bank nieustannie monitoruje sytuację i angażuje się w działania pomocowe dla grup najbardziej odczuwających skutki pandemii.

ANG Spółdzielnia

ANG Spółdzielnia dołączyła do Koalicji Firm wspierających walkę z koronawirusem poprzez przekazanie środków na zakup testów, które będą wykonywane przez Warsaw Genomics. Organizacja Warsaw Genomics (stojącą za programem Badamy Geny) przekierowała swój potencjał laboratoryjny i diagnostyczny w kierunku testów na obecność wirusa SARS-CoV-2.

Unum Życie TUiR

  • Unum Życie TUiR oraz Fundacja Unum dołączyły do wspólnej zbiórki kilku zakładów ubezpieczeń, które łącznie przekazały 300 000 zł szpitalowi MSWiA na zakup sprzętu potrzebnego w leczeniu COVID-19 i innych schorzeniach płuc.
  • Fundacja Unum przeznaczyła 25 000 zł na wspieranie pojedynczych gestów dobroci pracowników Unum Życie i współpracowników, współfinansując drobne zakupy spożywcze, zakupy leków, czy inną pomoc w lokalnych społecznościach.
  • zmieniając formułę corocznego Dnia Wolontariusza, Fundacja Unum przeznaczyła ponad 40 000 zł na pomoc wskazanym przez wolontariuszy stowarzyszeniom, fundacjom lub służbom medycznym, którym z uwagi na skutki pandemii brakuje podstawowych środków takich jak maseczki, żywność, środki odkażające.
  • Fundacja Unum pomogła nam przygotować 100 paczek żywnościowych dla podopiecznych Banku Żywności SOS w Warszawie oraz przekazała organizacji darowiznę w wysokości 10.000 zł. Dzięki temu wsparciu żywność trafi do osób starszych, którzy nie mogą liczyć na pomoc rodziny. 

Orange Polska

  • Orange Polska przystąpił do koalicji firm, która wspiera Warsaw Genomics w ich działaniach na rzecz upowszechniania i przyspieszania testów na koronawirusa.
  • FabLab Gdańsk powered by Orange dołączył do akcji #drukarzedlaszpitali #przylbicewkoronie i robi przyłbice dla szpitala zakaźnego w Gdańsku. Dotychczas powstały tam już 1142 przyłbice i 180 adapterów, a to nie koniec. Prace trwają i już wkrótce będzie w sumie ponad 5000 przyłbic, które trafią do służb medycznych. (w związku z odwołanymi zajęciami dla dzieci, które prowadzi Fundacja Orange wraz ze Stowarzyszeniem FabLab Gdańsk, postanowiono przekierować środki z warsztatów właśnie na produkcję przyłbic dla lekarzy).

Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”

Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową” organizuje testy na koronawirusa dla całego personelu Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej – Przylądek Nadziei. Jest to niezbędne by nie narażać i zabezpieczać pacjentów czekających na przeszczep szpiku, pacjentów z obniżoną odpornością.

SNOWDOG

Poznańska firma SNOWDOG zakupiła 3 000 maseczek medycznych oraz ffp2, które przekazała do Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży w Szpitalu Klinicznym w Poznaniu oraz do Fundacji SantEgidio, wspierającej ośrodki dla bezdomnych.
Ponadto, 350 maseczek ffp2 otrzymało od firmy SNOWDOG poznańskie Pogotowie Ratunkowe.

Ikano Bank Oddział w Polsce

Cały zespół Ikano Bank Oddział w Polsce – w podziękowaniu za ciężką pracę i walkę na pierwszej linii frontu – wsparł Wojewódzką Stację Pogotowia Ratunkowego „Meditrans” w Warszawie, darowizną w wysokości 96 500 zł.

WSPIERANIE  PRZEDSIEBIORCÓW:

VIVE Group, do której należy VIVE Management – członek Koalicji Liderzy pro Bono, przystąpiła do Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług, aby wspólnymi siłami przyczynić się do ratowania polskich pracowników i przedsiębiorców w obliczu potencjalnego kryzysu gospodarczego związanego z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2. Wspólnie przygotowano listę postulatów, z którymi – jako ZPPHiU – zwrócono się do przedstawicieli rządu. Pełna informacja TUTAJ

iWealth Management, od połowy marca, prowadzi cykl wideokonferencji AKADEMIA iWEALTH ONLINE, podczas których najlepsi zarządzający i analitycy rynku na bieżąco komentują wydarzenia mające wpływ na rynki kapitałowe.
Link  do informacji o konferencjach: https://iwealth.pl/aktualnosci/ i stały link do konferencji. Natomiast archiwalne nagrania poszczególnych konferencji można zobaczyć na platformie You Tube

Spółka BIGRAM, zajmująca się doradztwem personalnym, razem z tygodnikiem Wprost (www.wprost.pl), przygotowała cykl artykułów eksperckich, w których szeroko omawiana jest obecna sytuacja na rynku pracy – zarówno z perspektywy pracodawców, jak i pracobiorców. Eksperci BIGRAM wskazują na różne rozwiązania, które mogą stanowić alternatywę dla nieprzygotowanych zwolnień, przedstawiają swoje oceny i prognozy. Analizy i porady eksperckie skierowane są również do osób zwalnianych. Więcej materiałów: https://bigram.pl/aktualnosc/

ANG Spółdzielnia dołaczyła do #Niezwalniajmy – akcji zainicjowanej przez Bussines Centre Club i Homejob, której ideą jest ochrona zatrudnionych. Firmy, które biorą udział w inicjatywie deklarują, że w sytuacji wymagającej cięć budżetowych, pierwsze kroki podejmą, redukując nakłady inne niż wynagrodzenia pracownicze.

WSPARCIE EDUKACJI ONLINE – uczniów i nauczycieli:

Wydawnictwo Nowa Era

Nowa Era zaprasza do zapoznania się z bezpłatnym wsparciem dla edukacji zdalnej w tym trudnym dla nas czasie. 
Ponadto, Nowa Era organizuje webinary dla nauczycieli i rodziców: zarówno merytoryczne (ułatwiające nauczanie on-line, prezentujące możliwości różnych narzędzi do wykorzystania), jak i psychologiczne o radzeniu sobie ze stresem, wsparciu uczniów i zachowaniu higieny cyfrowej. Te cieszą się szczególnie dużym zainteresowaniem. Edukacja na czasie. Nauka i relacje – czyli o tym, ze nie ma edukacji zdalnej bez relacji: https://www.nowaera.pl/edukacjanaczasie/naukairelacje

Fundacja Orange

  • Działania dla dzieci:
    • Dla starszych dzieci Fundacja Orange zorganizowała FabLab #wdomu i pokazywała podstawy modelowania 3D i programy, w których mogą projektować. Do tej pory w zajęciach udział wzięło ponad 200 osób. Nowa edycja wystartowała 27.04 – szczegóły na Facebooku:  https://www.facebook.com/events/1128989504135617/
  • Dla nauczycieli:
    Cykl webinarów dla nauczycieli o tym, jak uczyć online. Łącznie w webinarach udział wzięło ponad 6 000 nauczycieli, a nagrania z wydarzeń odtworzyło ponad 27 000 internautów. Nagrania można zobaczyć na kanale YouTube Fundacji Orange. Planowane są kolejne webinary dla nauczycieli.
  • Wsparcie edukacji zdalnej dzieci ze środowisk defaworyzowanych:
    Fundacja Orange wsparła Wioski Dziecięco SOS darowizną, która pomoże podopiecznym Wiosek uczestniczyć w edukacji zdalnej. Dzięki temu dzieci i młodzież  unikną wykluczenia cyfrowego , które  pogłębia i utrwala różnice wśród dzieci ze środowisk  defowaryzowanych. Z udzielonej przez nas pomocy  skorzystają dzieci i młodzież znajdujące się w rodzinach SOS w pieczy zastępczej, w placówkach wsparcia dziennego, w programach młodzieżowych oraz w rodzinach objętych Programem Umacniania Rodziny. Zakupiony sprzęt umożliwi zdalną naukę dzieci i młodzieży, korepetycje online, ułatwi kontakt z opiekunami i rodzinami objętymi wsparciem oraz umożliwi podopiecznym udział w zajęciach odbywających się online organizowanych obecnie przez kadrę SOS Wiosek Dziecięcych https://fundacja.orange.pl/blog/wpis/edukacja-zdalna-nie-dla-wszystkich

BNP Paribas Bank Polska

BNP Paribas Bank Polska troszczy się o edukację, nie tylko finansową – przekazał 150 bankowych laptopów dla potrzebujących wsparcia w edukacji i działaniach on-line. Komputery zostały odświeżone i przygotowane do użytku przez firmę Wasko, która dołączyła jako partner do wspólnej inicjatywy. Laptopy trafiły do organizacji partnerskich Banku i Fundacji BNP Paribas, stypendystów Programu Klasa oraz potrzebujących szkół i placówek opiekuńczo- wychowawczych, z którymi współpracują bankowi wolontariusze.

Santander Bank Polska

Na stronie https://finansiaki.pl/ksiazka-finansiaki-to-my/ – autorskiego projektu edukacji finansowej „Finansiaki”, realizowanego przez Santander Bank Polska,  udostępniona została książka „Finansiaki to my!”. Poradnik przygotowany z myślą o rodzicach pod patronatem merytorycznym Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Książka w przystępny i ciekawy sposób przedstawia podstawowe informacje dotyczące pieniądza oraz jego roli w codziennym życiu. Dorośli znajdą tu wskazówki, jak rozpocząć trudne dla wielu rodziców rozmowy o finansach zarówno z przedszkolakiem, jak i z nastolatkiem oraz jak towarzyszyć dziecku w pierwszych podróżach po świecie pieniądza. Poradnik można pobrać bezpłatnie.

WSPARCIE PSYCHOLOGICZNE I MERYTORYCZNE:

Fundacja Nienieodpowiedzialni.pl  publikuje  cykl wywiadów „Świat po” – to rozmowy z autorytetami, którzy dzielą się swoimi refleksjami i przemyśleniami dotyczącymi obecnej sytuacji oraz jej konsekwencji. Lektura dostępna TUTAJ

Leaders Island, która w obliczu pandemii, musiała zawiesić szkolenia i wydarzenia przygotowała pakiet usług i materiałów opierających się na formie on-line oraz na doświadczeniu Mentorów Leaders Island, którzy przez wiele lat pracowali na co dzień w sytuacjach kryzysowych. Wśród nich są: mentalne wsparcie on-line doświadczonych psychoterapeutów i różne szkolenia m.in. pracy w wymagających sytuacjach. Link do informacji TUTAJ

Fundacji im. Lesława A. Pagi, w ramach swojego programu Seniorzy 4.0 stworzyła audycje z odpowiedziami na ważne i aktualne pytania na temat ochrony zdrowia i bezpieczeństwa finansowego Seniorów, którzy w szczególności powinni być teraz objęci szczególną opieką. O wartość merytoryczną podcastów Seniorzy 4.0 zadbali Alumni Fundacji. Materiały, które nagrali lektorzy poznańskiego Radia Afera dostępne są tutaj: https://anchor.fm/seniorzy4-0
Działają również alumni innych programów Fundacji im. Lesława A. Pagi, czy to udzielając wsparcia psychologicznego https://www.facebook.com/medbygosia/, czy też drukując przyłbice dla personelu medycznego. https://www.facebook.com/kargor/posts/10217581535670424

Fundacja Integracja oferuje stałą, zdalną pomoc dla wszystkich osób z niepełnosprawnościami. Doradcy i prawnicy starają się na bieżąco odpowiadać zarówno na pytania natury ogólnej, jak wynikające z pojawiających się w szybkim tempie zmian
w przepisach. Do dyspozycji jest także psycholog. Wykaz najważniejszych kontaktów można znaleźć na stronie Integracji.
Redaktorzy prowadzonego przez Integrację portalu Niepelnosprawni.pl stworzyli kilkadziesiąt poradników i artykułów przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnością i ich opiekunów – poświęconych m.in. zmianom prawnym, wsparciu ze strony państwa, a także informacjom, kto bezpłatnie w miejscu zamieszkania pomoże z zakupami, zapewnieniem posiłku czy wyprowadzeniem psa. Popularność tych treści przeszła najśmielsze oczekiwania – ok. połowy ruchu na portalu w marcu i kwietniu miało związek z informacjami dotyczącymi pandemii koronawirusa.

IKEA oraz Ikano Bank Oddział w Polsce – członek Koalicji Liderzy Pro Bono – wraz z partnerami wsparli Fundację Dajemy Dzieciom Siłę przekazując łącznie darowiznę w wysokości 175 000 zł i organizując koncerty online. W ramach akcji #WSPIERAJMYSIĘ, zespół Blue Cafe i Roksana Węgiel wystąpili na żywo na profilu FB Wola Park. Każdy mógł dołączyć do akcji wpłacając środki na rzecz Fundacji lub zrobić to przez stronę https://fdds.pl/ Środki z darowizn oraz zebrane podczas koncertów on-line przeznaczone będą na wsparcie działania Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116111, uruchomienie nowego call center i dodatkowych stanowisk konsultanckich.

KAMPANIE SPOŁECZNE:

AMS SA

  • Kampania AMS: „Dziękujemy Wam #sluzbazdrowia”, będąca podziękowaniem dla wszystkich pracowników służby zdrowia, widoczna jest na backlightach AMS w Poznaniu
    i Warszawie. Kampanię zorganizowali wspólnie AMS SA, członek Koalicji Liderzy Pro Bono, oraz drukarnie Labo Print z Poznania i Servcomp z Warszawy.
  • „Jeśli widzisz ten plakat, to znaczy, że nie mogłeś zostać w domu” – w kwietniu AMS prowadzi kampanię przypominającą tym, którzy nie mogli zostać w domu, o najważniejszych zasadach postępowania w czasie pandemii koronawirusa. Pełna informacja TUTAJ
  • Od połowy kwietnia na analogowych i cyfrowych citylightach AMS można zobaczyć plakat wybitnego polskiego artysty-grafika prof. Lecha Majewskiego „Świat 2020” nawiązujący do sytuacji pandemii, w której znalazł się cały świat. W ten sposób AMS zainaugurował cykl #PrzyjacieleGaleriiPlakatuAMS, w ramach którego na ulicach polskich miast zostaną publikowane plakaty-komentarze artystów obrazujące obecną sytuację. Więcej informacji TUTAJ
  • W ramach akcji #SpołecznieZaangażowanizAMS na nośnikach AMS można zobaczyć kampanie społeczne klientów dotyczące obecnej sytuacji epidemicznej – edukacyjne, wspierające służbę zdrowia i zachęcające do pomocy innym. AMS od lat wspiera działania społeczne, dlatego w ramach tak ważnej dzisiaj solidarności w tym szczególnym okresie jeszcze w większym stopniu udostępnił przestrzeń innym podmiotom z korzyścią dla wspólnej sprawy. Więcej informacji TUTAJ

Jet Line

Od początku trwania pandemii, realizująca kampanie outdoorowe agencja marketingowa
Jet Line, wsparła poprzez udostępnienie swoich nośników reklamowych aż kilkanaście akcji społecznych. Wśród nich:

  • Agencja Jet Line dla Mazowieckiego Oddziału PCK bezpłatnie przygotowała i emituje na swoich ekranach cyfrowych spoty zachęcające do Honorowego Krwiodawstwa, a także do pomocy osobom potrzebującym. W związku z epidemią koronawirusa i większą liczbą hospitalizowanych, krew jest jeszcze bardziej potrzebna. Tak samo, jeszcze większą opieką musimy teraz otoczyć osoby starsze i samotne. 
  • Jet Line na blisko 130 ekranach cyfrowych w Warszawie, wspiera akcję Polskiej Akcji Humanitarnej #PajacykBezPrzerwy. Zamknięcie szkół na skutek pandemii koronawirusa to dla wielu dzieci koniec regularnych posiłków. Często – odebrana jedyna szansa na ciepły posiłek w ciągu dnia. PAH apeluje o pomoc i działanie na rzecz najmłodszych. Więcej TUTAJ
  • Jet Line wspiera również akcję #PosiłekDlaSeniora udostępniając pro bono 130 swoich ekranów! Jedna wpłata dwa razy pomaga: warszawskim Seniorom i Restauratorom. Można wpłacać dowolną kwotę, a każde uzbierane 25 złotych
    to 4 pełnowartościowe posiłki na cały dzień. Można zamówić znajomemu, sąsiadowi, można wesprzeć innych, całkiem nieznajomych. Więcej szczegółów: https://zrzutka.pl/ty52jv
  • Jet Line, udostępniając swoje ekrany MyLED i MORE, komunikacyjnie wsparł WOŚP w nagłośnieniu zbiórki pieniędzy na sprzęt do walki z #COVID
  • #ZostanWDomu #PoczytajOSztuce to wspólna kampania CSR-owa Fundacji Promocji Sztuki „Niezła Sztuka” oraz zajmującej się reklamą outdoorową firmy Jet Line, promująca polską sztukę w przestrzeni miejskiej. 3 miesiące, 100 nośników, 1000 artykułów … a do ich czytania zapraszają sami artyści, tacy jak Olga Boznańska, Anna Bilińska Bohdanowicz, Stanisław Wyspiański czy Jacek Malczewski… Każdy znajdzie coś dla siebie TUTAJ
  • Jet Line udostępniła ekrany w Warszawie dla inicjatywy Mobilny Punkt Poradnictwa. MPP to autobus dla osób w kryzysie bezdomności, pełniący ważną rolę w udzielaniu pomocy doraźnej. Autobus umożliwi osobom bezdomnym przemieszczanie się pomiędzy schroniskami, noclegowniami, jadłodajniami, ogrzewalniami, punktami pomocy medycznej oraz łaźnią. MPP dociera do dworców kolejowych, miejsc, gdzie przebywają osoby bezdomne, oferując możliwość transportu do placówek, ciepły napój oraz poradnictwo. https://www.facebook.com/autobusmpp/photos/a.275908996401625/544016162924239/?type=3&theater
  • Agencja Jet Line wsparła inicjatywę Sygnał – Pogotowie Gastronomiczne, udostępniając im ekrany DOOH w Warszawie. Sygnał dysponuje bazą lekarzy i pielęgniarek w warszawskich szpitalach oraz zaangażowanych kierowców i restauracji – każda restauracja, która gotuje dla medyków może się zgłosić do Sygnału, a Sygnał – oczywiście bezpłatnie – zaplanuje trasę. Jedzenie trafi do tych medyków, którzy danego dnia najbardziej go potrzebują.
    Akcję wymyśliła i skoordynowała społeczność Wietnamczyków w Polsce. https://sygnalpogotowie.pl/o-nas.html
  • Na skutki kryzysu gospodarczego wywołanego przez pandemię COVID-19 najmocniej narażone są małe i średnie firmy. Jedynym sposobem, żeby przetrwać tę sytuację jest współpraca. Startup Cashy stworzył platformę www.startupypomagaja.pl, na której profesjonaliści wymieniają się konsultacjami bezpłatnie lub w zamian za darowiznę. Jet Line udostępnił na potrzeby komunikacji tej akcji 130 ekranów DOOH w Warszawie.
    Na platformie startupypomagaja.pl specjaliści oferują konsultacje m.in. w zakresie prawa, IT, finansów, HR, marketingu, ale także mentoringu, czy wsparcia psychologicznego. Dzięki niej firmy i przedsiębiorcy dotknięci kryzysem lub stojący w obliczu kryzysu wywołanego pandemią, mogą sięgnąć po profesjonalne wsparcie w wielu kluczowych obszarach i jednocześnie sami zaoferować wsparcie innym lub wesprzeć ważny cel. 
  • Własna akcja Jet Line … „Dziękujemy tym, którzy nie zostali w domach”.
    Drogi Panie Kurierze, droga Pani Kasjerko, Panie Motorniczy, Pani Listonoszko, Panie Kierowco, Pani Salowo … dzięki, że jesteście!
    Przez ostatni czas wszyscy zobaczyliśmy, że nic samo się nie robi. Kiedy czasem świat staje na głowie, codzienne sprawy go ratują. Ukłony dla wszystkich, którzy nie zostając w domach sprawiali te małe, wielkie rzeczy.
    Jet Line przygotował spoty na ekrany #MORE i zaprosił fantastycznych Autorów Ilustratorów, żeby narysowali, jak to czują. Zgodzili się z radością: Anna Dusza illustrationBartosz SzymkiewiczJulia MirnyNieładnieNatka Wieczorek
    Takie rzeczy tylko out of home! https://www.facebook.com/Jet.Line.Outdoor/photos/pcb.3005279932926681/3005254389595902/?type=3&theater

BNP Paribas Bank Polska

BNP Paribas Bank Polska prowadzi kampanię informacyjną #zostanwdomu, zachęcającą do bezpiecznego bankowania i wychodzenia z domu tylko wtedy, kiedy jest to konieczne. Bank przygotował także dedykowaną zakładkę na www nt. koronowirusa.

Fundacja Santander Bank Polska

Fundacja Santander Bank Polska oraz Santander Bank Polska zachęcają w spocie: „Jeśli chcesz, żeby było jak dawniej … bankuj zdalnie, płać bezstykowo, a najlepiej zostań w domu!”. W tym trudnym dla wszystkich Santander chce być partnerem dla swoich Klientów – nie tylko w kwestiach finansowych, ale też ułatwić im codzienne życie.
Santander Bank Polska wspiera swoich klientów dzieląc się swoją wiedzą i kompetencjami – organizuje webinary edukacyjne – wspólnie z inFakt o tarczy antykryzsowej, z biurem maklerskim o inwestycjach, z prawnikami o rozwiązaniach tarczy antykryzysowej, o perspektywach branż.
Uruchomiona została także strona internetowa RazemPokonamy.pl, na której publikowane są stale aktualizowane i weryfikowane treści, a linki prowadzą jedynie do sprawdzonych źródeł informacji. Celem portalu jest rzetelne przekazywanie informacji oraz agregowanie treści, które są teraz najpotrzebniejsze w związku z panującą pandemią.

DZIAŁANIA PRACOWNIKÓW-WOLONTARIUSZY:

Orange Polska 

  • Wsparcie Domów Dziecka (dostarczenie niezbędnego sprzętu do 12 Domów Dziecka na trenie Jeleniej Góry)
  • Produkcja przyłbic na drukarkach 3D ok 300 szt. Przekazywane do placówek medycznych w Warszawie
  • Szycie maseczek dla seniorów w Domach Opieki Społecznej, dla medyków i wszystkich potrzebujących  w województwie śląskim, małopolskim (tu skala działań jest bardzo duża)
  • Doraźne wsparcie szpitali w zakupie płynów do dezynfekcji, rękawiczek, przyłbic itp. Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, Szpital w Przemyślu, placówki medyczne w Sosnowcu.

    https://biuroprasowe.orange.pl/blog/w-czasach-pandemii-szyja-ucza-i-gotuja-dla-innych-nasi-bohaterowie-wolontariusze-orange/

Unum Życie TUiR

Pracownicy i agenci  firmy Unum Życie TUiR, w ramach akcji Pomagamy Razem prowadzonej przez Fundację Unum, zaangażowali się kupując sprzęt i środki ochronne dla służb medycznych, w tym:

  • środki odkażające dla oddziału zakaźnego Szpitala im. Stefana Żeromskiego w Krakowie,
  • 2200 maseczek dla pracowników Szpitala Dziecięcego w Olsztynie,
  • 550 maseczek dla Szpitala Położniczo-Ginekologicznego w Olsztynie,
  • 20 kombinezonów dla Wojskowego Szpitala Klinicznego z Polikliniką w Bydgoszczy,
  • 8 kombinezonów dla Szpitala Uniwersyteckiego im. A. Jurasza w Bydgoszczy,
  • 2000 maseczek dla Szpitala Specjalistycznego im. Ludwika Rydygiera w Krakowie,
  • 400 maseczek i 70 przyłbic dla Krakowskiego Szpitala Specjalistycznego im. Jana Pawła II oraz Krakowskiego Szpitala Uniwersyteckiego,
  • 80 kombinezonów ochronnych dla personelu Szpitala MSWiA w Warszawie

Fundacja Santander Bank Polska

Fundacja zakupiła niezbędne materiały do uszycia ponad 13 tysięcy maseczek (bawełna, flizelina, guma). W całej Polsce wolontariusze fundacji szyją maseczki, które sukcesywanie są przekazywane do szpitali, placówek medycznych oraz do pracowników oddziałów Santander Bank Polska, którzy pracują bezpośrednio z klientami.

Drodzy Przedsiębiorcy,

Czas pandemii jest dla nas wszystkich bardzo trudny. Dla wszystkich jednak jest to czas próby naszej solidarności, życzliwości, odpowiedzialności.

Dziękujemy wszystkim przedsiębiorcom, którzy poprzez zmianę systemu organizacji pracy dostosowaną do potrzeb pracowników oraz wsparcie instytucji i inicjatyw społecznych w obszarze ochrony zdrowia przyczyniają się do ograniczenia pandemii i jej negatywnych konsekwencji.

Ta sytuacja to wyjątkowa próba dla społecznej odpowiedzialności biznesu; nie ma teraz miejsca ani czasu na kalkulacje i rozważania, co się opłaca bardziej, a co mniej.
Teraz jednak szczególnie może zaprocentować okazana przez nas ludzka solidarność, empatia, rozważne i dobre działanie. To czas odpowiedzialnego biznesu. 

Bądźmy uważni na sytuację najbliższego otoczenia i reagujmy.

Dzielmy się bezinteresownie własną wiedzą i doświadczeniem wspierając siebie nawzajem, partnerów biznesowych, podmioty społeczne.

Wspierajmy, ale też chrońmy naszych pracowników.

Pomagajmy – tam, gdzie coś możemy dla kogoś zrobić.

Bądźmy solidarni. 

Liderzy Pro Bono:

Marzena Atkielska, Prezes Zarządu, Fundacja Santander Bank Polska S.A. im. Ignacego Jana Paderewskiego

Wojciech Borowski, Prezes Zarządu, McCANN Worldgroup

Michał Ciundziewicki, Prezes Zarządu, Jet Line

Magdalena Duszyńska-Walczak, Prezes Zarządu, Nowa Era

Przemysław Furlepa, Wiceprezes Zarządu, BNP Paribas Bank Polska S.A.

Adam Kalbarczyk, Prezes Zarządu, Altix

Józef Kącki, Prezes Zarządu, Leaders Island

Karol Kołt, Prezes Zarządu, SKK S.A.

Krzysztof Kord, Prezes Zarządu, Imperial Tobacco Polska Manufacturing S.A.

Paweł Kornosz, Prezes Zarządu, YesIndeed

Jacek Kowalski, Członek Zarządu, Orange Polska S.A.

Marek Kuzaka, Prezes Zarządu, AMS S.A.

Michał Kwasek, Członek Zarządu, ANG Spółdzielnia

Ewa Paga, Prezes Zarządu, Fundacja im. Lesława A. Pagi

Ewa Pawłowska, Prezes Zarządu, Fundacja Integracja

Sylwester Pedowicz, Dyrektor Oddziału Ikano Bank AB (publ) S.A. Oddział w Polsce

Aneta Podyma-Milczarek, Prezes Zarządu, Unum Życie TUiR S.A.

Przemysław Pohrybieniuk, Prezes Zarządu, Fundacja „Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową”

Krzysztof Prasał, Prezes Zarządu, Dom Inwestycyjny Xelion

Marek Rybiec, Prezes Zarządu, iWealth Management

Agnieszka Servaas, Prezes Zarządu, VIVE Management

Joanna Smolińska, Prezes Zarządu, Antalis Poland

Piotr Wielgomas, Prezes Zarządu, BIGRAM S.A.

Anna Włodarczyk-Moczkowska, Prezes Zarządu, Wiener TU S.A. Vienna Insurance Group

Leszek Zieliński, Prezes Zarządu, Job Solutions

Jakub Zwoliński, Prezes Zarządu, SNOWDOG

Nigdy się nie poddawajcie… w swoich planach, marzeniach, w dążeniu do celu. Takim przesłaniem Piotr Wielgomas, prezes firmy Bigram, zakończył swoje spotkanie z uczniami liceum ogólnokształcącego im. Stefanii Sempołowskiej w Warszawie.  

Spotkania Liderów Pro Bono z młodzieżą licealną odbywają się w ramach przedmiotu „Podstawy przedsiębiorczości”. To okazja do tego by z jednej strony inspirować młodych ludzi do rozwoju i poznawania nowych obszarów i aktywności, a z drugiej strony, młodzież ma możliwość zadać pytania bezpośrednio osobom, które osiągnęły sukces, mają wiedzę i doświadczenie.   

Pomimo młodego wieku, uczniowie zadawali całkiem konkretne pytania, np.: co zrobić, by założyć firmę; czy potrzebny jest do tego duży kapitał; czy warto ryzykować i uczyć się na własnych błędach;  … no i czy w biznesie potrzebne jest też szczęście…

Pan Piotr Wielgomas przekazał uczniom kilka praktycznych rad. Między innymi, mówił o tym, że nie tylko wiedza specjalistyczna, ale wiedza ogólna, wszechstronna, ta zdobywana w liceum, bardzo się w życiu przydaje. O tym, jak ważna jest umiejętność komunikacji, pracy zespołowej, pielęgnowanie kontaktów i znajomości, które w różnych sytuacjach w życiu mogą się przydać. Zachęcał do nauki języków obcych, do poznawania różnych dziedzin, posiadania różnych zainteresowań – tak by potem świadomie wybrać najbardziej odpowiadający kierunek zawodowy, a także do różnych dodatkowych aktywności poza edukacją, tj. uprawianie sportów, czy działania wolontariackie. One również mają znaczenie dla pracodawców czytających CV.    

Spotkanie zakończył przesłaniem by być konsekwentnym i nigdy się nie poddawać w dążeniu do celu i realizacji swoich planów i marzeń.

Cultural Differences in Business Context to temat zajęć, podczas których Sylwester Pedowicz, dyrektor oddziału Ikano Bank AB SA i członek Koalicji Liderzy Pro Bono, spotkał się ze studentami SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego. Podzielił się z nimi swoim wieloletnim doświadczeniem z pracy w różnych środowiskach kulturowych – amerykańskim, japońskim, niemieckim, brytyjskim i szwedzkim.

Podobno, podejmując pracę w kulturowo odmiennym od swojego ojczystego środowisku pracy, człowiek potrzebuje średnio roku by dobrze poznał i zaadaptował się do lokalnych zwyczajów biznesowych i mentalności kulturowej. Bywa to wyzwaniem, które jednak warto podejmować, bo rozwija i wiele uczy.

Podsumowując to bardzo ciekawe spotkanie Sylwestra Pedowicza ze studentami, różnic można się spodziewać w stylu zarządzania firmą, w prowadzeniu biznesu, czy w komunikacji. Dla przykładu:
Są kraje w których preferowana jest struktura płaska (np. Szwecja), a podczas spotkań szef wypowiada się jako ostatni. W tych krajach decyzje często podejmowane są wspólnie przez kilka osób, przy czym proces decyzyjny jest dłuższy, ale na końcu wszyscy w pełni wspierają działania związane z podjętą decyzją. W innych krajach natomiast powszechna struktura firm jest mocno hierarchiczna (np. USA, Japonia). To szef, często jednoosobowo, podejmuje decyzje i przekazuje je do wykonania.
Różnice widać też w tendencji do podejmowania ryzyka. W niektórych kulturach ważne jest, aby być pierwszym na rynku i czerpać z tego korzyści. W innych kulturach, preferuje się stosowanie znanych i sprawdzony rozwiązań biznesowych, bez podejmowania znaczącego ryzyka. Tu liczy się przede wszystkim stabilizacja, bezpieczeństwo i jakość świadczonych produktów oraz usług.

Są kraje (np. Niemcy), w których każdy pracownik dokładnie wie co ma robić. Obowiązują przejrzyste procedury, raportowanie, podział zadań i rozliczanie z nich, odgórnie wytyczona ścieżka kariery, harmonogramy, od których nie ma odstępstw.
W innych panuje większa elastyczność w codziennej pracy. Np. w Szwecji obowiązuje kultura bazująca na otwartości i zaufaniu. Istnieje akceptacja na popełnianie błędów – jeżeli tylko wyciągasz z nich konstruktywne lekcje. Stosunkowo dużo czasu spędza się na spotkaniach, a idealnym rozwiązaniem sporów w kwestiach biznesowych jest konsensus.
Tutaj również zwraca się uwagę na work-life balance – czyli oprócz pracy, ważne jest życie prywatne, rodzinne i dbanie o zdrowie. Aspekt do którego np. w kulturze anglosaskiej nie przykłada się aż tak dużej wagi.

Oczywiście, różne są też relacje międzyludzkie. W niektórych kulturach utrzymuje się dość formalne kontakty ze współpracownikami, w innych współpraca w firmie jest bardziej relacyjna, bazująca na bezpośredniej komunikacji, dopuszczająca emocje.
W większości krajów spotkania biznesowe są stricte biznesowe. Są jednak wyjątki, takie jak Japonia, w której na spotkania korporacyjne zaprasza się małżonki.

To taka ciekawostka na koniec, ale wszelkie różnice kulturowe zarówno w biznesie, jak i poza nim są fascynujące. Największą gratką jest też posłuchać bezpośredniej relacji od kogoś, kto je osobiście poznał.

#ZostanWDomu #PoczytajOSztuce!

Fundacja Niezła Sztuka i nasza koalicyjna firma Jet Line, prezentują POLSKĄ SZTUKĘ w przestrzeni miejskiej. 3 miesiące, 100 nośników, 1000 artykułów … a do ich czytania zapraszają sami artyści, tacy jak Olga Boznańska, Anna Bilińska Bohdanowicz, Stanisław Wyspiański czy Jacek Malczewski…

20 Kwi 2020 r.

Działania firm Koalicji Liderzy Pro Bono w związku z pandemią

Zbiorcza informacja o wielu działania firm członkowskich Koalicji, m.in. na rzecz wspierania służby zdrowia, uczniów i nauczycieli, przedsiębiorców, kampanii społecznych. #dobrybiznes: BNP Paribas Bank Polska, ANG Spółdzielnia, Fundacja Santander, Unum Życie, AMS, Jet Line, Orange Polska, Fundacja Orange, Nowa Era, iWealth Management, Bigram, Snowdog, VIVE Group, Leaders Island, Fundacja im. Lesława Pagi, Integracja...

25 Mar 2020 r.